![Obrazek](http://i.imgur.com/kDhzsZG.png)
Co powiecie na taką mapę dla Borysady?
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Serio stawiasz na realizm na PBF - fantasy i to takim. który już samą swoją nazwą -Miniborysada - sugeruje, że ma to być coś, gdzie zasady są sprowadzane do minimum?Auraxos pisze:Chodziło mi o realizm. Nie upilnujesz jednego człowieka w wielomilionowym państwie, to nie możliwe.
Co do Marka - Bjorn był zarządcą jednego z miast a więc miał większą "swobodę" niż gdyby był na dworze królewskim.
Cały czas słyszę jakie to niewielkie szanse są na te wszystkie wydarzenia i jak ta losowość jest strasznie ograniczona, ale rzeczywistość wygląda jednak inaczaczej.Auraxos pisze:Szansa na taki wybryk była naprawdę niewielka. Ale jednak wylosowało: skandal w rodzinie królewskiej, rodzeństwo i dzieci.
GM nie decyduje za gracza ale gracz nie ma pełnej kontroli nad innymi.
Powiedzmy, że w wypadku najbliższej rodziny jest to 99% kontroli.
1. Skąd wiesz, że były niezamężne?Auraxos pisze:Skandal na dworze króla Noshoru! Jego dwie córki Merika i Tessa właśnie urodziły dwóch synów. Mimo że są niezamężne, mogłoby to przejść bez echa w tak wojowniczym ludzie jak Noshorojczycy, jednak jak się wkrótce okazało obydwu synów spłodził ich przyrodni brat Bjorn. Już od kilku lat po dworze krążyły plotki na temat potajemnych schadzek trojgu rodzeństwa jednak nikt nie dawał temu wiary dopóki jedna ze służek nie przyłapała Bjorna z dwiema siostrami na gorącym uczynku. Mimo, że szybko została przekupiona, teraz plotki odżywają na nowo, gdy pojawiły się nowe fakty. W dodatku Bjorn uznał obu chłopców jako swoich.
Kazirodctwo w rodzinie królewskiej. Czy bękart odziedziczy w przyszłości tron?
Pominę, że gramy w klimatach herosów a nie Gry o Tron i tu anioły są ze smokami porównywalne siłą. Głównym zarzutem jest to, że nie dałeś mu w ogóle czasu na reakcję w ciągu kilku-kilkunastu godzin gdy to wydarzenie miało miejsce, nie napisałeś co zrobiły/(co się z nimi stało) w tym czasie pozostałe anioły, które przyszły ją aresztować.Auraxos pisze:Smoki - pomyślał jeden z aniołów nim ogień strawił go doszczętnie. Pożar szybko objął cały budynek, gdyż trzy smoki siały śmierć i pożogę w całym ministerstwie. Naerys szybko opuściła płonący budynek i następnego dnia nie było jej już w mieście.
Bo nie było uwzględnionych mężów w opisie państwa? Tak samo Bjorn nie miał ani żony ani dzieci [a wystarczyłaby krótka wzmianka, że ma żonę, dzieci a Merika i Thessa mężów].Skąd wiesz, że były niezamężne?
Czy takie zasady wam odpowiadają?Podział wojsk na trzy typy:
Pospolite ruszenie (mobilizacja) - koszt wyżywienia ustalamy z GMem.
Drużyna - elitarne jednostki danego władcy - koszt wyżywienia (jw.) + żołd wynoszący 2 pkt
Najemnicy - do najęcia przez danego gracza
Dowódca - losowany/wyszkolony lider danej armii wpływający w znaczny sposób na jej działanie.
Możliwość powołania floty: koszt zbudowania/koszt utrzymania
Karve - najmniejszy statek 1/0,5 pkt
Knarra - używany do wypraw kolonizacyjnych i handlowych 2/0,5 pkt
Byrding - statek handlowy 3/1 pkt
Snekkar - najmniejszy z langskipów 6/2 pkt
Nef - statek towarowy, nowinka 8/3 pkt
Drakkar - największy okręt pływający obecnie po morzach 16/4 pkt
Machiny oblężnicze - ułatwiają wzięcie szturmem obleganego miasta, balista ponadto może być wykorzystana w bitwie.
Możliwość zbudowania umocnień w celu powstrzymania wroga przed wzięciem miasta szturmem.
Kolonizacja wewnętrzna - budowanie wsi i lokowanie miast powoduje wzrost liczby ludności oraz dochodów.
Główną "sekcją" produkcji są manufaktury, których koszt i dochód są ustalane przez GMa.
Duża rola handlu - za pomocą traktatów handlowych, budowania traktów, portów i magazynów możesz zwiększyć swoją rolę w światowym handlu, wzmocnić poważnie dochody oraz za pomocą embarg wpływać na inne państwa.