Borysada K1, techniczna alfa
- Glau
- Posty: 763
- Rejestracja: 2013-05-10, 18:38
Borysada K1, techniczna alfa
W związku z tym, że nie chce mi się teraz dopisywać końcówki przykładów a zainteresowanie projektem jest duże i na pewno nie możecie się doczekać różnych takich, postanowiłem umieścić w sferze publicznej szkic zasad. Końcówkę wam streszczę w lapidarny sposób, dzięki czemu będziecie mogli sobie ją wyobrazić, aczkolwiek bez kolorków. Ja natomiast będę miał usprawiedliwienie by już powyższego opisu nie kończyć przystępując do dalszych faz projektu. Sprytny plan c'nie?
W każdym razie: w Pdfie w załączniku znajduje się opis systemu i parę wąskich przykładów.
---
Czytając tę linię zaznajomiliście się już z treścią pdfa, mogę więc streścić to, czego w nim nie ma. Mg wystawił przykładowe trzy wątki na przykładowych trzech niezamieszkanych prowincjach. Każdy z graczy wybrał 2 w których brał udział. Następnie wątki rozgrywane były fabularnie; w tak ze dwóch z trzech wynikły konflikty rozwiązywane zbrojnie. Kompozycja gracza B okazała się totalnie miażdżyć gracza C z tego powodu że jego szybka, ofensywna jednostka z dołączonym dowódcą była nie tylko praktycznie niewrażliwa na ciosy, ale też silna ofensywnie. Piechota dystansowa gracza A wykorzystując nierówny teren, z nieznacznymi stratami, wykajtowała większość piesków z czółkami gracza B.
W jednym z wątków gracz C uzyskał pewną liczbę towarów luksusowych. Ponieważ jeden z dowódców gracza C miał umiejętności szpiegowskie, bez budowania dodatkowych struktur gracz C mógł rozpocząć infiltrację gracza A. W kolejnych turach udało mu się osiągnąć z tego tytułu wymierne korzyści.
---
W tym wątku zaczniemy od waszych uwag odnośnie zasad przedstawionych w pdfie.
W każdym razie: w Pdfie w załączniku znajduje się opis systemu i parę wąskich przykładów.
---
Czytając tę linię zaznajomiliście się już z treścią pdfa, mogę więc streścić to, czego w nim nie ma. Mg wystawił przykładowe trzy wątki na przykładowych trzech niezamieszkanych prowincjach. Każdy z graczy wybrał 2 w których brał udział. Następnie wątki rozgrywane były fabularnie; w tak ze dwóch z trzech wynikły konflikty rozwiązywane zbrojnie. Kompozycja gracza B okazała się totalnie miażdżyć gracza C z tego powodu że jego szybka, ofensywna jednostka z dołączonym dowódcą była nie tylko praktycznie niewrażliwa na ciosy, ale też silna ofensywnie. Piechota dystansowa gracza A wykorzystując nierówny teren, z nieznacznymi stratami, wykajtowała większość piesków z czółkami gracza B.
W jednym z wątków gracz C uzyskał pewną liczbę towarów luksusowych. Ponieważ jeden z dowódców gracza C miał umiejętności szpiegowskie, bez budowania dodatkowych struktur gracz C mógł rozpocząć infiltrację gracza A. W kolejnych turach udało mu się osiągnąć z tego tytułu wymierne korzyści.
---
W tym wątku zaczniemy od waszych uwag odnośnie zasad przedstawionych w pdfie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
- Mark Subintabulat
- Wielki Szambelan
- Posty: 1746
- Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
- Tytuł: A. Duda Borysady
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Uwagi:
1. Projektowanie jednostek. Projektując swoje jednostki w opisanym przykładzie gracz czynił to w celu ich bezpośredniej produkcji. Zakładam, że jest możliwe zaprojektowanie jednostek na zaś lub "bardziej odległe zaś"? Raz zaakceptowany projekt karty jednostki obowiązywałby teoretycznie do końca gry jeżeli gracz nie robiłby jakiś zmian. - proszę o jakieś ustosunkowanie się
2.Straty podczas bitew - być może jest to kwestia oczywista dla osób, które grają często w gry karciane, ale chciałbym zapytać w jaki sposób przydziela się straty jednostkom bo obu stronach. Czy jeżeli wartość "obrony" spada do 0 to jednostka automatycznie "spada" na graveyard? Zdaję sobie sprawę, że szczegółowe zasady dotyczące bitew nie zostały jeszcze wyjaśnione, ale prosiłbym jeżeli można o zdradzenie jakiegoś ogólnego zarysu tej kwestii.
P S Korzystając z okazji chciałbym zgłosić się do testu alfy.
1. Projektowanie jednostek. Projektując swoje jednostki w opisanym przykładzie gracz czynił to w celu ich bezpośredniej produkcji. Zakładam, że jest możliwe zaprojektowanie jednostek na zaś lub "bardziej odległe zaś"? Raz zaakceptowany projekt karty jednostki obowiązywałby teoretycznie do końca gry jeżeli gracz nie robiłby jakiś zmian. - proszę o jakieś ustosunkowanie się
2.Straty podczas bitew - być może jest to kwestia oczywista dla osób, które grają często w gry karciane, ale chciałbym zapytać w jaki sposób przydziela się straty jednostkom bo obu stronach. Czy jeżeli wartość "obrony" spada do 0 to jednostka automatycznie "spada" na graveyard? Zdaję sobie sprawę, że szczegółowe zasady dotyczące bitew nie zostały jeszcze wyjaśnione, ale prosiłbym jeżeli można o zdradzenie jakiegoś ogólnego zarysu tej kwestii.
P S Korzystając z okazji chciałbym zgłosić się do testu alfy.
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz
Hard Corps Theme
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz
Hard Corps Theme
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
To trochę kosztuje.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Pupu pan Panda
- Posty: 821
- Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Ja jak coś mam to piszę na PW, ale tutaj ogłoszę, że również zgłaszam się do alfy.
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
- Glau
- Posty: 763
- Rejestracja: 2013-05-10, 18:38
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Tak. W projekcie przykładowej rozgrywki, gracz C miał sobie zaprojektować jednostkę na później.Mark Subintabulat pisze:Uwagi:
1. Projektowanie jednostek. Projektując swoje jednostki w opisanym przykładzie gracz czynił to w celu ich bezpośredniej produkcji. Zakładam, że jest możliwe zaprojektowanie jednostek na zaś lub "bardziej odległe zaś"? Raz zaakceptowany projekt karty jednostki obowiązywałby teoretycznie do końca gry jeżeli gracz nie robiłby jakiś zmian. - proszę o jakieś ustosunkowanie się
Może to być zależne fabularnie od tego co działo się w opisach i pewnej losowości. To że jednostka ma 3 ataku nie musi oznaczać, że zada 3 punkty obrażeń, ale jest to najbardziej prawdopodobna opcja.Mark Subintabulat pisze: 2.Straty podczas bitew - być może jest to kwestia oczywista dla osób, które grają często w gry karciane, ale chciałbym zapytać w jaki sposób przydziela się straty jednostkom bo obu stronach. Czy jeżeli wartość "obrony" spada do 0 to jednostka automatycznie "spada" na graveyard? Zdaję sobie sprawę, że szczegółowe zasady dotyczące bitew nie zostały jeszcze wyjaśnione, ale prosiłbym jeżeli można o zdradzenie jakiegoś ogólnego zarysu tej kwestii.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
- Ranjir
- Posty: 620
- Rejestracja: 2013-05-08, 21:41
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Jak zapatrujesz się na rozwój technologii? Zbędna mechanika, czy może w tworzenie i konsultowanie jej z MG tak jak w przypadku jednostek?
Ogólny zarys i przykład bardzo ładny i klarowny. Pełen podziw dla pracy.
Ogólny zarys i przykład bardzo ładny i klarowny. Pełen podziw dla pracy.
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Shalvan pisze się na to. Brzmi spoko, chciałbym tylko widzieć możliwość tworzenia państwa opartego na handlu. I mapę z morzami w strategicznych miejscach ^^
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?
If I seem superhuman I have been misunderstood.
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?
If I seem superhuman I have been misunderstood.
- Glau
- Posty: 763
- Rejestracja: 2013-05-10, 18:38
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Ogólnie plan jest taki, że po kolejnych turach będzie się patrzyło czego brakuje, konsultowało i dodawało stosowne karty.Ranjir pisze:Jak zapatrujesz się na rozwój technologii? Zbędna mechanika, czy może w tworzenie i konsultowanie jej z MG tak jak w przypadku jednostek?
Z handlem jest mniej więcej tak, że jaki handel sobie kto zrobi, taki będzie miał. Będzie możliwość tego by próbować się dogadać z npc'ami. Dodatkowo, jak ktoś będzie chciał, to zorganizuje sobie system podatkowy.Shalvan pisze:Brzmi spoko, chciałbym tylko widzieć możliwość tworzenia państwa opartego na handlu. I mapę z morzami w strategicznych miejscach ^^
Jeśli chodzi o same morza, na razie nie są planowane.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
- Ranjir
- Posty: 620
- Rejestracja: 2013-05-08, 21:41
Re: Borysada K1, techniczna alfa
A może morza jako dodatkowy "przerywnik" między prowincjami? Albo ograniczenie w dostępie?Glau pisze:Z handlem jest mniej więcej tak, że jaki handel sobie kto zrobi, taki będzie miał. Będzie możliwość tego by próbować się dogadać z npc'ami. Dodatkowo, jak ktoś będzie chciał, to zorganizuje sobie system podatkowy.Shalvan pisze:Brzmi spoko, chciałbym tylko widzieć możliwość tworzenia państwa opartego na handlu. I mapę z morzami w strategicznych miejscach ^^
Jeśli chodzi o same morza, na razie nie są planowane.
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
To gra fabularno-karciana, trollu, a nie szczelanka bardzo nawalanka. Ale fajnie, że można zabijać ludzi.
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Re: Borysada K1, techniczna alfa
To na jakie rodzaje pól się umawiamy, kwadraty, hexy, nieregularne?
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
- Vyctor
- Posty: 228
- Rejestracja: 2013-09-22, 21:37
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Kwadraty. Da się nawet w paincie.
"Snajperzy po raz kolejny wytłumaczyli rodzicom, że nie są wariatami z bronią i mogli strzelać w każdej chwili. Puszka też była zwarta i gotowa. Gratulacje!"
- Ranjir
- Posty: 620
- Rejestracja: 2013-05-08, 21:41
- Pupu pan Panda
- Posty: 821
- Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Kółka
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
- Mark Subintabulat
- Wielki Szambelan
- Posty: 1746
- Rejestracja: 2013-05-10, 16:12
- Tytuł: A. Duda Borysady
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Punkty - kropki
Borys, dobry ziomek
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz
Hard Corps Theme
Pedicabo ego vos et irrumabo
"Sprawiedliwą bowiem jest wojna dla tych, dla których jest konieczna, i błogosławiony jest oręż, jeśli tylko w nim cała spoczywa nadzieja."- Liwiusz
Hard Corps Theme
- Glau
- Posty: 763
- Rejestracja: 2013-05-10, 18:38
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Hm, dostając taką listę do wyboru, nie mogę się powstrzymać - nieregularne.
Bo ryba, to brzmi dumnie
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
Bo rybą, cuchnie los
Wrócimy tu podwójnie
Na obiad i na stos
- Borys
- Krul
- Posty: 5516
- Rejestracja: 2013-02-16, 17:21
- Tytuł: Wielki Chan Borysady
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 43 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Co powiecie na siedemnastościany?
Jack: Wilhelm, wanna come work for me and open a vault?
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
Wilhelm: No.
Jack: I'll pay you a million dollars.
Wilhelm: Okay.
- Agon
- Posty: 473
- Rejestracja: 2013-02-25, 21:53
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Chujowy pomysł. Wolę sześciany.Borys pisze:Co powiecie na siedemnastościany?
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Agon pisze:Chujowy pomysł. Wolę sześciany.Borys pisze:Co powiecie na siedemnastościany?
ŁOOOO TRZYDE BORYSADA W KOSMOSACH ŁOOOO
HOŁMŁORLD TAK BARDZO :D
How can I feel abandoned even when the world surrounds me?
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?
If I seem superhuman I have been misunderstood.
How can I bite the hand that feeds the strangers all around me?
How can I know so many never really knowing anyone?
If I seem superhuman I have been misunderstood.
- Agon
- Posty: 473
- Rejestracja: 2013-02-25, 21:53
- Pupu pan Panda
- Posty: 821
- Rejestracja: 2013-08-19, 14:26
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Borysada K1, techniczna alfa
I chuj strzelił japoński romans 2D.
Ygrek pisze:Jeden z drugim wyciągacie ręce
A trzeci loot łapie i chwyta
Ja widzę tylko niestety
A chuj nie legendar bo kasa i strzykwa
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Jakby co moge miec przerywany dostep do neta to miejscie to na uwadze i nie zaczynajcie tej gry z dnia nadzien bo mam na nia chetke
Ceterum censeo Grubum delendam esse.
- Agon
- Posty: 473
- Rejestracja: 2013-02-25, 21:53
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Niestety, gra już w toku i jutro startuje, a nie możemy czekać. Będziesz musiał obejść się smakiem.Chromy pisze:Jakby co moge miec przerywany dostep do neta to miejscie to na uwadze i nie zaczynajcie tej gry z dnia nadzien bo mam na nia chetke
Re: Borysada K1, techniczna alfa
Pupu pan Panda - 13 wrz 2014, o 01:29
pierdol się xDDDDDDDDDDDD
Ceterum censeo Grubum delendam esse.